follow me

Thursday, January 23, 2014

Aku ada Allah..


Assalammualaikum...
Alhamdulillah masih lagi bernafas di dunia yang sementara ni..
Setiap kali kita bangun, kita mst mengharapkan hari ini lebih baik dr semalam..
Seperti yg kta sllu dgr..
Semalam adalah sejarah.. hari ini adalah kenyataan.. esok adalah harapan..
Benda yang lepas biarkan jdk sejarah.. tapi utk hari ini kta masih bole lakukan yang terbaik utk hari esok..
Sebab esok masih ada harapan bg mereka yang berusaha hari ini..
Do ur best.. and Allah will do the rest..
Sebagai manusia kita sering sahaja mengeluh bila dilanda musibah atau ujian..
Jika manusia sayang kita dier beri kita perhatian.. Tapi Allah sayang kita dengan beri kita ujian..
Setiap manusia d dunia ini tdk akan terlepas dr ujian dlm mnjalani hidup ini..
Ada tangis, tawa, sedih, bahagia, sakit, kekurangan..
Sebab itu kehidupan kita bagai seutas tasbih..
Kita bermula dan berakhir pada titik yang sama..
Sebab tulah tasbih bukan sebutir..
Kehidupan kita akan sempurna jika kita telah melewati untaian butir tasbih itu: tangis, tawa, sedih, bahagia, sakit, kekurangan..
Kemana pun anda jauh berlari.. anda tetap dalam lingkaran takdir Allah seperti seutas tasbih yang melingkar..
Allah beri kita dgn pelbagai ujian spya kita mengambil hikmah krn hnya kepadaNya kita berserah diri..
Kita sbg hamba yg lemah dan tdk memiliki daya atau upaya kecuali hanya dr Allah semata..
Maka bertawakallah hnya kpd Allah dgn sbnr2nya tawakal, serta kembali kepadaNya krn Allah Maha Mampu dlm segala hal..
Jika ingin minta sesuatu.. minta sajalah dariNya..
Manusia hnya boleh berusaha.. berdoa.. dan bertawakal.. selebihnya Allah yang akan tentukan..
Bisikkan pada hati, "wahai diri kembalilah kepada Allah. PadaNyalah tempat aku menyerah..."

Let go, let God.
Hasbunallah wa nikmal wakil, nikmal maula wa nikman nashir..

(Cukuplah Allah sbg penolong bg kami, dan dia sebaik-baiknya pelindung)

Monday, January 20, 2014

Hilang...

Assalammualaikum...
Hye readers...
Lama xupdate kn..
Bukan xde cerita.. banyak cerita nak share.. tapiiii..emmm...
Entry kali ni tajuk HILANG!
sape hilang??
aku yg menghilang? or ade org lain yg menghilang begitu sahaja..
Aku menghilang mmbawa diri yang kecewa...
kecewa sebab dulu aku ade seseorang tu.. now ntah ilang ke mana..
2 bulan lebih menghilang.. mula2 rase mcm2 perasaaan..
skrg bila org sebut jer nama dier.. hnya tinggal sebak jer..
Knp perlu snyp sdgkn dulu ok jer?
Aku cuma xsuka sikap dier yg suka berpura2..
Nampak berani tapi dalam diam ade benda yang disorokkan..
Dier rase aku dah lupa dier.. itu sume silap..
Aku cuma mahukan seperti dahulu..
Bila dibiarkan.. terus menyakitkan hati ni..
Dah tau aku xsuka.. pg memaksa..
Maaf bla dpksa sebegitu.. aku xkn biarkan..
Biarlah.. xsume org paham ape aku rase..
Aku pon mcm org lain jugak.. ade hati dan perasaan..
Aku pon perempuan or wanita...
Walaupon xnmpk usaha yg sama mcm dier nk kn sesuatu or seseorang dlm mnyelesaikan mslh ni..
Aku harap dier xpernah lupe aku yg bernama ILYA NUR FATEEN OTHMAN..
Yang pasti aku xpernah buang dier dr hidup aku..
Until now i juz pray for the best utk dier..
Hargailah anugerah dan amanah yang Allah dah berikan kpd kamoo..
Sblm satu persatu nikmah yg Allah bg ditarik blik dr hidup kamoo..
Salam rindu... huhuhu

Sunday, November 10, 2013

To my lovely sisfren..


Repost from my instagram ateenkimi:

Sya ade seorg kakak.. Dier kkk memerangkap sahabat sya jgk...sbb tu sya pggil dier sisfren.. Dier ade nama glams jgk.. Dier dknali sbg Puan Sri KI anggun jelita gorjes gitu tp perengus taw! Hahaha.. So watch out! Jgn carik psl dgn dier.. Walaupon dier perengus dier ttp kkk sya.. Dier degil! Dier perahsia! Tp xpe.. I like ( pdhl sama jer mcm dier) dier tahu malu ok.. Dier pon tahu takut ok...opssss.. ( jgn tgk muka jer tegas kr bengis..hahaha) Dier tmpt sya meluah...dier kawan shopping sya (dier yg bnyk shopping)..borak dgn dier 24 jam pon xckp.. Banyaknya dier.. Ckp2 laa tu.. Mst korg pown knl siapakah dier.. Dier adalah NURADILA BINTI JOHARI aka Dila Joe.. Kakak.. Sempena hari sabtu 9/11/13 bersamaan 5 Muharram 1435h.. Adek ucapkan Selamat Hari Lahir!!! Semoga kakak dpnjgkn umur & dmrhkn rezeki Dan sentiasa bahagia bersama org tersayang.. Walaupon kita bkn adek beradek kandung.. Adek hargai kewujudan kkk dlm hidup adek.. Adek syg kkk sgt2... Muahhh muahhhh... Lot of love for u my lovely sisfren.. (berjuta2 lemon) Anythg happen I will believe u.. Ssh sng kita bersama.. Support each other k..Tq so much being my sisfren <3 br="">

Friday, November 8, 2013

Tetap Menantimu...

Mesti sekarang sume tgh gler dgr drama LOVE U MR. ARROGANT!
Dan mst lagu tema dier TETAP MENANTIMU menjadi kesukaan korg jugak kn??
Aku utk citer ni xde laa follow sgt.. sebab kelas malam kn..
xsompat nk tgk.. tv pown xde...
Tapi lagu dier ni tetap menantimu.. mmg dh layan n suka b4 kuar drama ni..
lirik2 dier mmg ade mksd tersendiri..
tapi kalo dlm mr arrogant ni..
Tetap menanti mu tu bermksd seorang isteri yang setia menungu suaminya..
walaupon tahu dier bakal dimadukan..
Inilah namanya ujian kesetiaan..
Allah bg ujian melihat kesetiaannya terhadap suaminya..
Ujian setia ni mmg berat... tapi kita mampu lakukan kalo usaha..
Tetapkanlah wahai hati.. cintamu itu adalah tanggungjawab..
Yakinlah, jika kita berjaya lawan ujian ini..
Mengadu pada Allah jika hati rase sakit.. In Sha Allah Allah akan bantu kita..
Ujian setia ni bole berlaku pd isteri, pd suami dh kahwin, masa tunang dan masa hati sedang mencintai seseorang utk djadikan psgn hdp, namun pastinya Allah akan uji dgn kesetiaan begini..
lagi2 zaman semakin canggih ni.. dhjg jari saje..
Bole hadirnya seseorang yg ambil berat pasal kita, sllu chat di FB, wasap, we chat dan mula berkongsi masalah..
Kata seorang ustaz (xingt)
Punca kecurangan xkesah laa suami/ isteri, bf/gf bila mereka mula berkongsi masalah atau mcm2 cerita..
Sebab ianya bole menghadirkan perasaan.. yedokk?? kita rase dcare sgt.. perempuan kn mmg suke dcare.. xmengaku den tampo! hahaha.. xpown hang xnormal.. kahkahkah..
Ok sudah.. aku merepek plk.. bye..

Friday, October 18, 2013

Alhamdulillah...


Assalammualaikum..
Alhamdulillah.. syukur aku masih di beri nafas hari ini..
Allah masih beri aku peluang utk hidup utk lakukan ibadah kepadanya..
Dan bertaubat kpdnya..
Ya Allah terima kasih Ya Allah..
Di hari Jumaat yang mulia ni..
Hari ini genap laa aku 24 tahun..
24 tahun dah?? ko still tgh belajar.. bila nk balas jasa mak n abah??
Ya Allah.. kalau aku masih dpanjangkan umur..
Aku berharap sangat suatu hari nanti aku dapat mnggembirakan mak n abah dengan kejayaan aku suatu hari nnt...
Tiada ape yg aku harapkan sekarang.. aku hanya mahu melihat org2 yg aku sayang hidup dalam keadaan gembira dan bahagia..
Aku bukan ingin kn kemewahan.. ckp laa kesederhanaan yg aku pilih...
Terima kasih atas rezeki yang kau limpahkan kepada kami sekeluarga..
Hampir 20 tahun aku menuntut ilmu..
Sedar xsedar since sekolah tadika sehingga lah sekarang master..
Ya Allah aku bersyukur.. mungkin rezeki aku dpt belajar tinggi2..
Dan aku harapkan jugak lepas abes belajar aku dpermudahkan utk mendpt pekerjaan yg bgs..
Aku akan teruskan perjuangan ini walaupon semakin hari semakin ssh..
Di tambah dgn ujian yg kau berikan kpd ku..
Aku terima.. dan aku xkn putus asa..
Tapi aku berharap if one day aku jatuh.. aku harap ade tangan yang menghulur angkat aku bangun semula..
Aku rase diri aku keseorangan tp aku silap aku ada Allah yg sentiasa bersama ku..
Terima Kasih Ya Allah..
Kau utuskan sorg2 sbg pertolongan kpd ku utk aku terus maju dalam hidup..
Aku tahu hadiah yg kau utuskn sbg ujian tu ada hikmah & barakah utk aku... In sha Allah..
Di hari ulang tahun kelahiran aku yang ke-24 ni..
Aku harapkan doa2 ku dimakbulkan oleh mu Ya Allah..
Kau linduingilah org2 aku sayang dari bencana yang menimpa kami semua..
Kau ampunkan lh dosa2 ku dan dosa2 kedua2 ibu bapa ku..
Kau permudahkan lah urusan ku dalam semua yg ku lakukan..
Kau murah kn lh rezeki ku dan rezeki keluarga ku..
Kau peliharalah hbgn ku dgn org2 yang ade dsekelilingku.. sesungguhnya aku amat menyayangi mereka semua..
Kau permudahkanlah urusan mereka dalam mengejar kebahagian..
kau berikan lh kekuatan kpd mereka dalam mghdpi ujian mu Ya Allah..
Aku ingin melihat mereka bahagia.. mereka bahagia, aku bahagia juga Ya Allah..
Dan satu permintaan ku.. Ckp lah mereka sume ingat Insan biasa yang bernama Ilya Nur Fateen Othman..
Itu sudah lebih dari cukup..
Amin...

SAYS.MY