follow me

Thursday, September 24, 2009

1, 2, 3, 4!!!!

Tarikh hari raya puasa jatuh 20/09/2009!!! mmg chntek tarikh tuh..patut laa mak cik sya nk kawen msa tarikh tuh..tapii xjadik..coz msa tu raya..raya pertama plk tu mna laa bole kawen..hihihi...ok lets go conclude what happen dr raya pertama hgga raya keempat...

Raya Pertama:

Mcm biasa laa...lps abah blik sembahyang raya..kami 1 family akn bergerak ke umh atok sblh abah dahulu...kat sane jumpe atok n mak cik2, pak cik, cousin yg dh ade ank n ank dier tu ank sedara aku laaa..hahaha...YES aku dh ade 30 lbeyh owg ank sedara...lps umh atok sblh abh kami bergerak ke umh sedara kami yg wajib pg msa raya 1st...umh atok majid n umh atok senah...lps abes umh atok senah family aku berpisah ngn sedara mara yg lain...coz family aku pg umh atok sebelah mak plk..hihihihi...

sampai umh atok sblh mak..aku berbual2 dlu ngn cousin2 n mak cik aku...aku lbeyh rapat ngn kuarga sblh mak aku..coz sllu jumpe diorg..kalo sblh abah jarang2 n ramai plk tuh..uhuhu...lps raya umh atok kami raya umh sedara mara yg dekat ngn umh atok tuh..mula raya umh cik munah, pastu umh ngah selamah pastu umh ank ngah selamat(pak cik zainal) pastu umh cik bedah n last sklay umh cik resad or cik mai..

raya hari pertama xabes d ctu jer...atok jantan(atok abah) ajak g raya kat kubu dedap..umh adek beradek dier plk laa..mmg ni sume umh2 wajib yg kami raya every year...kat sane ade 4 umh..yg kami pg cuma 3 umh jer..umah mak long, mak lang, mak ngah...umh pak cik jaijai xpg coz umh dier xde owg...uhuhu...abes sume umh kat kubu dedap tu kami pg ke umh sedara sblh abah..sedara sblh mak td pown ikut..secara xsengaja terserempak jugak ngn kuarga sebelah abah..so ramai gler laa yg berkumpul kat umh pak cik bayek ptg tuh..hari pown nk magrib kami pown blik laa ke rumah msg2...uhuhu...

*Raya 1*

*combine sume gmbr senang..hihihi(bnyk gmbr dlm camera abah)uhuhu sdeyhh lom amek lg*

*ni bukan gelang...tapiii rantai dr bandung..rantai ni mak long bg msa kat umh atok..dier bru blik dr bandung...mak cik mazlan(prof.bhgn astronomi) bru blik korea n australia bg wet raya lbeyh..heee~*


Raya Kedua:

Raya kedua kami rehat sahaja...raya pertama dh penat berjalan..hari kedua kami menerima kunjungan balas yg xputus2 owg dtg...uhuhu..penat gler aku memasak didapo..uhuhu..mak kan sakit tangan...aku kna menghayun kan tangan kat kuali 1 ari tuhh..ape lg msk benda pling simple laa..MEE GORENG...hahahaha...yg aku ingt laa..tetamu yg dtg mak cik aku n tunang dier..adek beradek abah, abg halim kuarga, kawan abah(mude2 nsem..) n ramai lg laaa...Malam kami pg raya 1 umh jer...kami g umh margeret teacher..umh kak ipar abah..abg abah dh lma meninggal..n thun ni sunyi ckit umh tu coz ank sulung kuarga tu meninggal thun ni...kak long meninggal msa aku amek 1st paper sem lps..20/4..

*hmmmm(memikirkn bla mau bli hp bru???uhuhu)*

*SELAMAT HARI RAYA..MAAF ZAHIR DAN BATIN*

Raya Ketiga:

Raya ketiga bersama kawan2 di cni...jnji melayu kata kol 3 lbeyhh tapii 4.30 bru sampai..biasa laa tuh...diorg dtg umh ak nk raya..tapii umh saya sangat full ngn tetamu xdpt laa diorg nk raya that time..pastu kami bergerak ke rumah jaja(kawan) than umh sally, umh nana, umh wawan, umh erma(berhenti sembhyang magrib) sambung umh liheen n last skaly umh eka..sepatutnya arini sambung raya umh mamat, umah ija & ika n umh aku..tapiii cancel...xtau laa jadik sambung or x...uhuhu...n kawan2 sume i need your pic..lagi2 nana tut...dlm camera kamoo chntek2..mau!!!

*kat dlm blik still waiting my frenz*


*gurl!!!*

*kami sume!!!*

Raya Keempat:

Sama mcm hari raya kedua..kami cuma layan tetamu jer...malam lps magrib bru gerak beraya..umh mak cik(adek beradek mak) kat kg jawa..sampai sane mcm biasa laa..ank mak cik sume laki..mst laa maen mercun..aku maen mercun roket 12 batang..pastu makan2...hihihi...sape kata dh beso xlh maen mercun??maen sudaa...hahaha..lps mkn tgk citer sifu n tongga sampai abes bru blik semula ke rumah..n now im at the homes..on9 saje...hihihi...

*no pic...ni saje jer amek gmbr sendiri..hihihi*

*yes!! myb aku nk gler brgmbr...hahaha*

p/s:Bla hari raya jer pasti jantung ni gugur...hahaha..cair tgk laki pkai bju melayu..hihihi

10 comments:

Farah Adiba Azlan said...

woiwoi byk nye gmbr! seronok sakan beraya eh!

p/s: auw, yaya pun cair tiap kali tgk shauqi pakai baju melayu. oh!

meo188 said...

wah.. catatan diari 4 hari raye. huhuhu...

erm, maneleh kawin mase bulan pose. nanti terbatal2 pose. Huhuhu... :p

0sh!Nz 0n da bL0ck said...

btul2.. suke tgk lelaki pakai baju melayu. siap bersamping. hadoi! tak ensem pun tros rase nak phewwwittt2..

cik ateen said...

aten to yaya:
hihihihi...
gmbr aten xbnyk sgt..
yaya lg bnyk...
heee...

btol kn yaya tgk laki pkai bju melayu bole cair...
hihihi
:P

cik ateen said...

aten to meo188:
btol tuh...
sampai 4 ari raya jelaa...
kang kalo seminngu raya bnyk plk cternya...
hihihi...

bkn msa pose laa meo..
tapii 1st raya...
;))

cik ateen said...

aten to osh!nz:
hahahaha...
btol!!!
laki pkai bju melayu siap bersamping mmg nmpk kemas...
hihihi..
;)

fyth-KAMI said...

haha..mcm2 la ko..
pakai selendang...akhirnye..
hehe...
tahniah2..

by yana mz

eKyN said...

wah ramai laki...haha dak skola dulu ke dak uitm?kem salam mereka yup
(gatal r plak haha..)

bile balik sgmat ni?ewah...sakan tul raye..dpat byk x wet raye?

cik ateen said...

aten to yana z fyth band:
hahaha...
aten pkai saje2 jelaa that time...
hihhi...
mcm xcocok jer bla aten pkai...
uhuhuhu..
;)

cik ateen said...

aten to ekyn:
hahahaha...gatal yer...
budak sekolah...
blik ari ahad malam..
heee~
ekyn??
wet rya??
bole laa...
bnyk laa jugak dr thun lps...
;))

8share