follow me

Friday, December 31, 2010

Cerita Tentang Kita 2010!!!

Salam satu Malaysia!! sekejap jer masa berlalu! hari ini merupakan hari terakhir kita berada dalam tahun 2010! Sudah banyak kenangan2 manis di cipta dalam tahun 2010 ni.. dan ade jugak kenangan pahit! biasa laa tu lumrah kehidupan..suka duka yang silih berganti..Ok! jom cerita ape yang patut sepanjang tahun 2010 ni sudah berlaku!

Permulaan 2010 sehingga Pertengahan 2010!

OK! masa ni aku baru sahaja masuk sem 6 diploma di UiTM Segamat! mean my final semester!!memang ktorg ni dah di kira senior habes laa!! haha! tapi still xmatang! Jom tengok ape yg berlaku sepanjang semester 6!

Macam biasa laa..pg kelas..balik kelas..than balik bilik tengok muvi! petang maen badminton..malam discussion..kuar outing g karaoke! makan kat luar! pastu bz dengan assignment, quiz, test..(kehidupan seharian sebagai student!)

Group Assignment!


Semasa aku sem 6! aku setia bersama ahli2 group assignment aku iaitu yana h, sara n syikin..(xkn masuk group laen aku pernah ckp dulu masa part 3!) tu group untuk 4 org..if group 6 orang kami akan amek waras n tengku! gler rindu aku dengan korg sume! group kita walaupown masing2 ade kepala sendiri...tapi kita tetap besh!! hehe..sem 6 kami mcm pg jalan2 makan angin..aku ingt lagi tarikh 4/2 -7-2!! kita pg wat research kat UIA Gombak! pastu terus menuju ke melaka! tdo umah yana h! dah mcm 1 family plk duk umah..sonok2..then esoknya wat research kat MMU utk MARC! ptg tu tgk adnan sempit then korg teman aku beli hp e72! pastu soknya carik barang2 utk ETR! sekitar melaka!(kita punya group dapat tender untuk dinner kos) ahad kita balik segamat!

Langkawi! (Under subject ETR!)

Kita pg langkawi 25/3 -29/3! gler besh..dah macam cuti2 Malaysia! hehe..kenangan berhari2 tu xkn aku lupe sampai bila..seronok gler bersama dengan rakan sekelas..bercuti bersama..naek cabel car, pastu g shopping coklat, minyak gamat, kain batik,kain pelekat, pastu soknya naek bot kat kilim geoforest park, pastu g galeri perdana,pantai cenang,ladang buah naga, etc...bnyk laa! mmg penat..tapi enjoy habes! kami sampai segamat isnin pagi!

Dinner Course (BOLLYWOOD)!

Dinner course! tema bollywood pd 29/3! ok kami baru jer balik dari langkawi..malam tu ade dinner..sume dalam keadaan penat gler! hanya e3 n e4 laa..dengan group aku nk siapkan cerdermata n kad2 utk student n lec diim!(nseb baek dh siap b4 g langkawi) n aku wat suprise wat video utk e4 malam dinner tu!(bersama nab,ashu n fatin!)..ini adalah dinner terakhir kami! memang dinner terbaek!

Putrajaya! (under subject Reference Service)

Kami pegi Putraja pada 1/4! yer selang bpe ari jer dari kami pegi langkawi..hahaha!! jalan2 lagi..di sebabkan xjadik g muzim..kami pergi ke alamanda putrajaya..kat sana kami berhibur laa..haha..pastu pg ke masjid putrajaya utk solat..pastu terus gerak ke library yayasan perdana..pastu kami pg ke masjid besi putrajaya!then balik segamat terus.. :)

Mersing! (Dinner utk part 6!)

kami pergi 3/4! haha! 2 ari selepas pergi putrajaya..seronok gler kan kami..jalan jer! ahaha! aku pown mcm xpercaya..kami laa..dr e3 n e4 yang banyak berjalan..haha! kami kat sane 2 hari 1 malam jer..kami di taja uitm tdo di hotel mersing! gler besh..tema dinner kami pool party..so sume santai..berdress gituu..ptg tu maen kat pantai..malam bru dinner..then soknya ktorg melawat sebuah masjid atas bukit then kemas2 terus balik segamat!

Majlis makan2 e4 & sesi bergambar!


tak silap aku majlis makan2 ni kami buat bulan 3..kami order mcd dan suruh diorg hantar kat uitm segamat! kami makan bersama2 dan maen tuka2 hadiah..then pas makan ktorg gerak ke DST utk sesi photoshoot untuk terakhir kalinya.. n hasil2nya adalah seperti di atas!

Gunung Ledang @ Sagil!

Kami pg ni awal2 dalam akhir bulan 2..masa tu sepatutnya 1 kelas camping kat bekok! tapi xjadik..kami pg Gunung Ledang..n wat pertama kalinya aku pergi bersama rakan2..sllu pg dengan family..layannn..then bila dah masuk bulan 4 kami pown strt final exam n last paper masa tu 8/5! kami sume berpisah..cuti sem bermula!!

Mak Cik Kawen!

Naseb baek mak cik aku ni kawen masa aku cuti sem..ni mak cik aku paling rapat..nk jalan2 nk berhibur masa cuti memang dengan dier..now dier dh ade laki..kureng ckit laa nk jalan2.. diorg kawen pada 29/5 n now mak cik aku tgh pregnant! tahun depan dapat lagi sorg laa cousin..hehehe!

Pertengahan 2010 sehingga Akhir 2010!

Ok! now dah masuk bahagian part 2! don worry aku cube simple kn..memang panjang dah entry ni! cter setahun laa katakan..hehe..Aku dapat tawaran degree in library science kat puncak perdana! buat pertama kali aku dapat tempat jauh dari rumah aku! mula2 memang home sick! now dh ok ckit! ok jom tgk hidup saya di sana!

SEM 3! aku dapat kelas A bersama2 dengan Has, Hanin n Ashu..kami berempat telah bergabung menjadi 1 group assignment...1st time berkerjasama ngn has, n anin..ngn ashu dah pernah masa dip! kami mmg terbaek laa..siapkan kerja secepat mungkin..membahagi kerja masing2..then bncg duk umah aku sampai paling lewat kol 3 pagi! then bersama2 dengan group a are, izzat n aimi sama2 menyiapkan segala tugasan! sem 4! kami akan bersama2 lagi..suke2!! umah plk aku telah dapat 1 umah dengan budak bawah umur..aku dah macam akak n mak dalam umah tu..hehe! suke bersama2 dengan diorg! happy jer sllu! now dah ct sem..n ct sem pown bakal tamat! aku akan balik puncak perdana 2/1 :)

Pra Konvo!

pada 22/11 aritu ktorg kna twun shah alam utk amek jubah konvo! aku, suyat n semah naek bus dari segamat dan kami bdk2 e4 berkumpul dan mnginap di hotel my home! sepanjang malam tu kami berhibur jer!

My Konvokesyen!

Finally! aku konvo jugak! pada 30/11 hari tu..memang kenangan terindah laa! memang penat gler..tapi enjoy! dapat konvo bersama rakan2 cuma frust xdapat amek bnyk gmbr..huhu..xpe akan ku balas dendam konvo degree nanti..dengan cube berusaha utk dapat *** insyallah...doakan kejayaan saya yer mak n abah! aten akan usaha lagi!

p/s:ok! setakat ni jelaa coretan aku utk tahun 2010! kita jumpe pada tahun baru akan datang! haha! xlama pown! esok jer!! HAPPY NEW YEAR EVERYONE!!

5 comments:

J said...

lagu blog anda ini. mnyentuh hati.
teringat zaman2 kita. :( :)

cik ateen said...

@J
hehehe...
saje letak..nk amek feel..
aten rindu kenangan kita sume kat segamat laa jul..
uhuhu..
sekarang dah laen..
mcm masing2 wat hal masing2..
huhu..
hope tahun depan akan lbih ceria..
:)

h a n i n n a s r e e n said...

Oh oh ad gmba sy laa.
terharu laju2 la cmni. hee :D
rinduu jgk !

cik ateen said...

@h a n i n n a s r e e n
hahaha!
sah2 kna ade pic kamoo!
kita kan group assgmnt sekarang..
hehehe..
jumpe sem depan bebeh!
>.<

shahjiehan said...

akak serumah..SJ mai ziarah...heee

8share