follow me

Friday, December 31, 2010

Edisi Jom Terjah Melaka!!


Salam satu Malaysia! hari ini saya tidak akan cerita pasal bola sepak lagi..hehehe! untuk sementara waktu ini laa...Now tinggal sehari jer aku nak bermanja2 dan bermesra2 dengan Rumah! Pada hari Rabu yang lepas aku dan family aku pergi terjah negeri Melaka! iaitu sebuah Bandaraya Bersejarah! Toksah cakap banyak jom tengok kemana sahaja kami pergi!!! layannnnnnnnnnnnn!!!

Ok aku bertolak dari rumah pagi! dalam kol 9 lbeyh kowt..pastu ktorg singgah Tangkak breakfast dulu! then terus gerak ke Melaka! sampai Melaka kami pg Mahkota Prade! kami parking kereta kat sane pastu jalan kaki menuju ke destinasi..ssh laa camni! jom cter melalui gambar! (jgn copy! dosa! mintak izin dlu! xsempat nk edit!)

ok kami jalan kaki agak jauh! panas plk tuh! kami pegi ke Muzium kapal samudera!

Ok! sgt panas! pose dulu (kami xmsk pown! coz ramai dan panas!)

Ok! ni gambar waktu malam! tapi kami pg waktu siang..bersebelahan muzium samudera ada Melaka River Cruise! kami nk naek boat!! yeah!! tapii if nk naek bot waktu malam laa bru besh n chantik! romantik gitu! tapi kami pg siang..huhuhu(malam ade bola sepak!)

abah beli tiket kami pose!

bergerak!!! berpuluh2 minit jugak laa atas bot ni..nseb baek xmabuk!haha!

adek2 ku!

bersama2 bendera Malaysia! (malam tu ade game!)

if pg malam lagi cntik! tgk cantik kn! ade pic2 kat cni..tapii nnt aku upload kat fb yer.. :)

Korang pernah dengar pasal kenderaan ITIK x?? Hahahaha! comel kowt! 1st time aku nmpk aku rase kelakar..dier berjalan2 kat jalan raya..sekali lepas aku tgk......

ini laa dier! Melaka Duck Tours! ape pendapat korg??? dier bukan sahaja bole jalan di atas darat malah terjun ke dalam laut! hahaa!

glerr cool kenderaan ni! mmg mahal laa..if adult jer dh rm38! siapa g melaka try la naek yer..hehehe

pas jer twun dr bot! kami berjalan2 di sekitar sungai td..memang berjalan jelaa ktorg..penat gler..dah laa panas..pastu ktorg masuk ke Jonker Walk!!




Ok! ni pown gambar malam..siang xde plk! hehehe..lupe nk snap..nama pown jonker walk..kami pown jalan jelaa..hehe..kat cni ade macam2..barang antik ada..galeri rakyat pown ade..kat cni lebih kepada kaum cina! kami singgah laa mana2 kedai then teruskan perjalanan kuar dari Jonker walk! siyes penat gler..kami berehat kat tepi sungai!






Dah penat jalan ktorg singgah la dimana2 sahaja ade tempat yang boleh di singgah sampai laa ktorg masuk ke dalam Mall kat Dataran Pahlawan! Makan time!! lapa dah..masa sampai melaka sehingga laa makan xtengok jam langsung! xtau pukul berapa! tapi kami kuar semula dari dataran pahlawan menuju ke Mahkota Prade semula! makan kat sana! kami makan KFC! nyum nyum!






Lepas perut dah kenyang kami naek level atas..ingat nk shopping adek2 punya barang sekolah..rupe2nya..abah pg survey tiket wayang! hahaha! ok laa tu masa tu hari rabu...mmg cnfrm2 tiket rm6 seorang..kitaorg tgk Hantu Kak Limah Balik Rumah! hahaha!lawak2..aku suke! bagi aku citer ni lagi besh dari ngangkung! hahaha!

b4 masuk pose dulu! "KAMI MASIH DARA"


Selepas abes tengok wayang ktorg twun ke tingkat bawah dan shopping kat parkson! aku beli suar n cadar baru! adek2 aku ade yang beli kasut n laen...then ktorg pown pg tempat parking kereta balik kerumah! sampai jer rumah terus amek remote control bukak RTM1!! Yeahh Malaysia Menang!!! hehehe!! :)

p/s:abes pown..! bnyk sgt pic! teruja nk tunjuk..bukan bermaksud show off ok! saya suke jalan2 bersma kuarga saya..coz bnyk gelak! kuarga saya happening! :)

4 comments:

ain ahmad said...

lots of memory 2010.gonna miss that moment :)

zaty luvlianncezzz said...

suke part wayang tue..
abezzz je my laz paper spm tros bf bwk g tgk wyg.hehee

cik ateen said...

@ain ahmad
btol tu ain..bnyk moment yg happy2 kat segamat..
huhu..
btw aten rase ain salah tempat comment..hehe
:)

cik ateen said...

@zaty luvlianncezzz
hahaha!
cter tu lawak kn..
now tggu keputsuan spm yer..
gdluck for ur future yer..
:)

8share