follow me

Wednesday, June 1, 2011

1st Day Aku Bekerja~~

Hey hey!! kita berjumpa lagi pada bulan baru iaitu JUN!!! Alhamdulillah aku masih bernafas di dunia ini..n masih boleh berblogging lagi..hehe..

Hari ini 1st day aku masuk kerja dan jugak memulakan sebagai wanita yang bekerjaya part time! haha:P part time jer aku mampu..macam korang ketahui aku telah di tawarkan berkerja di syarikat Eco-Shop dengan memegang jawatan sebagai Kerani CCTV! aku di tempatkan di bahagian CCTV Department!! perghh~~ aku ada bilik sendiri sey..macam xpercaya jer..aku masuk kerja pkl 8.30am tadi..sampai jer sana aku terus pergi masuk office than kat sana ade orang yang uruskan segala2nya untuk aku..phostat kn aku punya slip kwsp,buku RHB bank n laen2..

Nak jugak mencapap muka sendiri..haha! mulai arini aku wanita yang bekerjaya taw! kena pakai baju kurung setiap hari...kerja office maa..tadi pergi kerja pakai jeans! haha:P

Pas siap sume tu aku diberi 1 kertas..dan dier suruh baca..rupenya tu surat tawaran kerja aku..ada 2 salinan..2-2 aku kena sign..setiap helaian pulak tu kena sign..dah siap sign mean aku dah menjadi pekerja dekat situ..satu salinan di beri kepada aku..than aku dibawa ke bahagian CCTV Department dan diperkenalkan kepada kesemua pekerja yang ada dalam bahagian tu..ade laa dalam 6 orang termasuk aku..than aku di bawa ke bahagian department lain untuk diperkenalkan kepada semua..perghh gler formal..malu2..malu laa saya~~ nama saya Fateen! haha:P

ini dier surat tawaran pekerjaan!

Lepas dah kenal2 ngn semua orang..aku balik semula bahagian CCTV department dan diberi satu manual tentang bahagian CCTV department dan cara2 aku kena buat pemantauan dekat outlet yang ade..lepas tengok manual aku kena tengok katalog product yang syarikat tu ade...than aku di bawa melihat board bhgn CCTV Department..di situ dier tunjuk aku ada berapa outlet yang ktorg pantau..sume sekali ade 30 outlet if xsilap aku! than ada jugak ganjaran kerja sini..paling besar ganjaran rm200! then aku di tunjukkan contoh2 kes kecurian yang pernah berlaku..lepas tengok contoh tu...aku duduk di meja aku dan aku di beri tugasan untuk buat pemantauan outlet di Mentakab! aku diberi file Mentakab than aku terus memulakan permantauan..Fuyooo~~ 1st time jadik pemantau siyes seyh rambang mata! bayangkan ade 16 camera..kena tengok 1-1 24 hours..than 30 hari dalam sebulan! tadi aku baru siap 2 hari! esok sambung lagi~~ berjam2 aku buat kerja aku..aku asyik di suruh sign jer..berjenis2 file..tiba2 terasa mcm CEO pulak..padahal KERANI jer..sedar laa ko! haha..owh lupe tadi aku dapat kad access door aku sendiri! saje nak bgau..excited pulak!

Ehh! lupe pulak nak cakap..aku bukan sahaja kerja sebagai kerani CCTV! aku pown sebagai penspocheck! haha paham x ape tu?? ala2 check orang kat airport tu..keje aku meraba jer! haha:P ade 3 kali spotcheck! pkl 12.30pm,5.30pm & 6.00pm! aku kena pg bahagian gudang check semua pekerja kat sane..diorg angkat ketiak bagi beg utk di check..itu pown aku buat! macam xpercaya jer.. setakat ni aku berpuas ati dengan facilities yang ade..pantry dier pown lengkap segala2nya..macam dalam tv drama melayu yang selalu duk minom2 kat pantry tu..tapi bg aku ni lg bgs..haha! mcm kat rumah pulak.. pekerja2 kat sane pown ramah-tamah..hehe..so overall aku rase not bad! esok kita koja lagi yow~~

p/s: Semoga aku dapat bertahan bekerja bagi mengumpul duit! :)
Untuk Fateha Azwa ko pown cekal semasa bekerja tu! Ingat Engko di PANTAU oleh aku! jangan macam2! haha:p

1 comments:

Nur Zalikha said...

aten! selamat bekerjaya! hehe..
keje elok2..jgn curi tulang aw..hehe.paling penting nty kne blanje ika..haha..ok???

8share