follow me

Sunday, February 19, 2012

Fakta mengenai duit SYILING!

Salam satu Malaysia! Hari ini saya nak kongsikan satu fakta menarik yang saya jumpe mengenai duit syiling Malaysia! mesti ada diantara kamu semua ada yang suka mengumpul duit syiling! betol tak? lagi2 duit syiling 50 sen! mesti dah banyak kan? bagus2! menabung amalan yang mulia! teruskan usaha anda itu!

Korang mesti penah lambung duit syiling kn? korang pernah terfikir tak kenapa orang yang selalu pilih kepala akan menang? Bukan setiap kali menang tapi kebanyakkan kalinya..pernah tak korang fikir? so arini saya nk kongsikan fakta mengenai duit syiling ni! mengikut eksperiman seseorang jika kita melemparkan duit syiling sebanyak 10,000 kali di udara anda akan mendapati bahawa gambar bahagian kepala sebanyak 4,950 kali berbanding bahagian ekor. keadaan ini berlaki kerana setiap duit syiling adalah berat di bahagian kepala.



Gambar kat atas ni adalah koleksi duit baru aku kumpul tahun 2012 ni! duit yang macam bukan duit betol macam duit palsu or macam token..rasa2 kepala duit syiling ni berat x? haha! macam ringan jer duit ni! Selepas ni aku ingin kumpul duit kertas baru!





2 comments:

suezen said...

ooo i have a story bout syiling juga:)....hahahahhahaa

cik ateen said...

@suezen
oyea! i terbaca kat fb..
then share kat blog
:)

8share