follow me

Sunday, August 19, 2012

Maaf Zahir Dan Batin~

Salam satu Malaysia! Alhamdulillah aku di beri kesempatan hidup untuk bersama2 orang yang tersayang~ Ramadhan baru sahaja meninggalkan kita~ Syawal pula menjelma~ cmne ramadhan anda sume kali ini? semoga kita di beri kesempatan untuk menyambut ramadhan yang akan datang~ sekejap jer masa berlalu.. bermula dengan aku abes exam pada 3 july pastu cuti sekejap 16 july pg kg gajah perak (finishing school) 21 july kita start berpuasa.. dan 23 july aku start berpraktikal.. dan sekarang hari raya puasa pown menjelma~ sebulan itu memang sekejap~ dan dalam masa sebulan tu mcm2 berlaku.. serabut otak aku.. walaupown kadang2 tu bukan masalah aku.. tapi aku suke fikirkan orang lain dari diri sendiri..huhu.. now hopefully bulan syawal ni akan beri sinar baru dalam hidup aku untuk lebih berani dan lebih bersemangat menjalani hidup~


Tiap kali Raya jer mintak maaf.. mintak maaf jer tiap kali raya..pastu akan berulang semula kesilapan tu sentiasa.. aku xnk mcm tu.. if aku rase bersalah aku akan mintak maaf cepat2.. tapi if aku rase itu bukan kesilapan aku.. aku xkn mintak maaf dahulu.. itu aku~ aku akan senyap jer.. dalam senyap2 jer.. since aku terasa kesilapan org tu..aku dah maafkan orang tu since awal2 lagi.. dan cube muhasabah diri untuk bersabar dan jangan bersikap angkuh or ego.. aku manusia biasa yang xlari dr kesilapan..begitu juga diri anda.. jgn ingat diri itu sempurna.. kehidupan yang kita jalani sekarang adalah sementara.. jangan judge orang if xtau kisah sebenar mcm mne hidup org tu jalani.. jangan mempergunakan orang utk kesenangan hidup.. bila susah jer cari.. bila senang tanya kabar pown xde.. jangan lah jadik macam tu yer..

Malas ku berceloteh lagi.. di sini aku ingin ambil kesempatan untuk menyusun sepuluh jari mohon ampun dan maaf sekiranya aku telah menyakiti hati sesiapa sahaja secara sengaja atau tidak sengaja.. yang buruk itu datang dari diri aku sendiri.. yang baik itu datang dari Allah~ Dan Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin~

Ikhlas Dari Ilya Nur Fateen Othman

4 comments:

Fuad Amin said...

salam lebaran aidilfitri....bagusla sentiasa memaafi org lain....mudah2an hubungan kita dgn org lain bertambah erat...follow la www.cfuad.blogspot.com

-yana mz- said...

Selamat hari raya juge aten..maaf zahir dan batin..mish u lahhh...=)

Cik Ateen said...

@Fuad Amin
Alhamdulillah~
xsalah kita memaafkan orang lain
:)

Cik Ateen said...

@-yana mz-
selamat ari raya yana!
mush u tooo!
muahhhhh3!!

8share