follow me

Tuesday, October 9, 2012

1st Day Work!

Salam satu Malaysia! seperti yang di beritahu dalam entry before ni.. hari ini adalah hari pertama aku start kerja di PTDI! pagi2 perut aku buat hal.. kol 5am dah bangun asyik keluar masuk toilet.. then kol 6.45am siap2 mandi..solat.. dan bersiap untuk g kerja~ sampai kat sane parking depan admin macam biasa.. dan macam biasa jugak jumpe kak dila joe dalam kete dier..then naik ke pejabat dier sambil menunggu time kol 8am nak melapor diri kat HEP! lepas lapor diri dan punch card aku menuju ke PTDI terus..wahhh!! mcm xcaya jer nak kerja lagi kat ctu..hahaha!

Saya akan berkhidmat sebaik mungkin! sila beri tunjuk ajar yer.. Tunjuk Ajar Ku Sifu~

Ok sampai jer kat belakang library park cam biasa! depan kete Alza MAS milik kak Mas! hehehe! then ku melangkah ala2 cat walk ke dalam PTDI~ dan menolak pintu perlahan2..(dush2 bajet betol ko) then terus ke bilik Asmahani Abdullah dan memberi salam bole saya berjumpe dengan PUAN ASMAHANI ABDULLLAH! hahaha! dengan senyum manis aku bg duduk dihadapan beliau dan perkenalkan diri.. Nama saya Ilya Nur Fateen Othman aka INFO! (bajet xknl lagi)..dari formal terus jadik xformal dah..penat berlakon.. tapi maintain professional..hehe! Arahan pertama beliau kol 9am jaga kaunter IT sampai 10.30am then nnt ade lawatan sambil belajar Sekolah Kebangsaan Batu Anam ke PTDI aku bole laa entertain diorg sambil kerja tu.. then aku di beri tugasan untuk memperkemaskan dan mengupdate file2 di bahagian UPSI~ agak pening laa jugak nak kemas file2 kat ctu.. bak kata Cik Aney seminggu 2 ni aku jadik Pegawai Rekod yer.. Baiklah Boss menurut perintah~ Masa melapor diri dengan Puan Maznah dier cakap kita jumpe lagi yer.. nanti sya akan ajar awak lagi ape2 yang perlu awak tau kerja dalam library ni..saya nak carik pekerja yang ceria yang boleh buat kerja.. nanti ari jumaat saya bawak awak tgk cmne rehsel 5S peringkat Kebangsaan.. Pastu dier pesan nanti awak ikut jer cakap cik aney yer.. dier suruh buat tu awak ikut jer cakap dier! Baik BOSS!

Pelajar2 Sekolah Kebangsaan Batu Anam(baju hijau=baju pengawas perpustakaan)
Esok cik aney akan pergi kursus sampai ari kames.. naseb baik sehari.. if x rase kosong kosong kosong..cewaah! haha..memang bilik dier kosong if dier xde...haha! kak dila pown esok akan start bercuti sampai laa rabu minggu depan.. hilang laa geng sekepala selama seminggu(suruh rehat dari gelak kowt) hahaha! 2 orang ni memang aku dah anggap diorg mcm kakak aku sendiri..maklum lah xde kakak.. haha! diorg memang hebat dan terbaik laa! kerja pown bagus! akan belajar ape2 sahaja dari diorg..hehe bole x kakak2 ku?  :)

Cik aney aka Kak Jemah & Kak dila joe! 

p/s: Esok akan meneruskan perjuangan sebagai Pegawai Rekod & insyallah cik aney balik dari kursus aku dah settelkan kerja yang di beri..

2 comments:

Che Rafidah Che Nali. said...

wah bestnyer dah keje. aten position ape kat PTDI?

Cik Ateen said...

@Che Rafidah Che Nali.

kerja part time jer fida..
aten amek SKP kat UiTM Segamat..
then PTDI nakkan SKP..
Alhamdulillah nama aten terpilih kerja ctu..
:)

8share