follow me

Monday, February 25, 2013

Penat...


Assalammualaikum...
Dik jemah arini baru jer balik rumah..
Kemain kau dik jemah 4 hari 3 malam kat umah mak jemah n kak jemah..
Mak dik jemah pown dah percaya sangatsss dgn mak jemah n kak jemah..
Dier xtanya kabar pown.. Kalo pg umah org lain kemain msge..
Sepanjang 4 hari 3 malam tak duduk kat umah sendiri..
Macam2 aktiviti dik jemah buat...
Nak tau ape dio???
Kemudian lah dik jemah citer yer...

Sebenarnya dik jemah sekarang ni bole dkatakan sakit mental tahap kritikal!
Dik jemah sangat2 beremosi skrg ni...
Bila tengah emosi macam2 laa kita buat di luar kewarasan akal..
Tapi Alhamdulillah dik jemah dapat control lagi xbuat benda bodoh yang bole buat dik jemah menyesal..
Tapi smlm mmg dik jemah dh xtahan laa...
Akhirnya air mata jatuh ke pipi!
Damn! Kenapa kau nges?? kenapaaaaaaaaaaaaaaaaa????????????
Selama ni ak bertahan xnges di depan orang..
Tapi smlm kenapa? kenapa kak jemah tau adek jemah xok!
Dik jemah yang tgh menahan emosi.. tetiba mmg xlh nak pandang mka kak jemah langsung..
Tapi kak jemah cube cool kn dik jemah then tiba2 kak jemah peluk dik jemah...
Ape lagi... nges laa jugak! huwaaaaaaaaaaaaaaa..
Kelemahan dik jemah telah tertunjuk depan kak jemah.. huh!

Kenapa dik jemah beremosi??
Banyak sangat dik jemah pk..
pk masalah sendiri.. masalah org..
Otak ni xbole berhenti memikir.. Sampai mngecewakan orang pulak semalam..
Then skrg tgh 'positive' plk.. mmg beremosi jelaa..
Emosi dik jemah ni bukan marah2... tapi asyik sedihh jer...
Air mata asyik nak jatuh jer.. since semalam sampai laa skrg..
Hati sgt sensitip..
Tengok gambar nges.. Tengah wasap nges... Tengah msge nges..
Sebelum tdo ngesss..
Dik jemah dah penat!
Penat ape? Penat nges!
Bawak beristigfar banyak2 dik jemah... kosongkan minda.. jangan pk ape2 buat sementara...
Ko kna get ready fizikal & mental 100 % sebelum start belajar..

Dik jemah memang jenis xsuke share n luah..
Tapi kat cni dik jemah kira meluahkan ape perasaan dik jemah skrg..
Tapi xsume.. Ape yang dik jemah rase nk share.. dik jemah share utk melegakan hati ini..
Terima kasih mind spoken..
Kewujudan ko bole mengurangkan beban di dalam hati...
sob sob sob...
Secara jujurnya kalo ditnya dik jemah ni seorang yang kuat atau lemah??
Jawapannya dik jemah sangat lemah orgnya.. dik jemah berlagak kuat!
Tapi selemah2 dik jemah ni.. dik jemah sedang berusaha menjadi seseorang yang kuat lagi bersemangat waja!
Dik jemah nak jadik seorang yang ceria, menceriakan orang sekeliling dier..
In sha Allah dik jemah akan kembali pulih penyakit mental yang sedang beremosi ni..
Ya Allah kau berikan lah aku kekuatan untuk menempuh hari yang mendatang..
Dan kau permudahkan lah segala urusan yang ingin aku lakukan..
Kau lindungi orang2 yang aku sayang dari di timpa sebarang masalah yang bole menjatuhkan mereka semua..
Jika mereka jatuh dengan secara automatiknya jugak aku akan jatuh...
Aku jenis orang yang xbole tahu if orang yg kita sayang di timpa masalah..
Aku akan turut merasa... hmmmm...
Sampai sini jelaa entry kali ni...
Hope esok bangun pagi ade laa sinar utk dik jemah kembali pulih dari segi mental...
Selamat Malam...

0 comments:

8share