follow me

Monday, August 19, 2013

Belajar...


Aku belajar diam dari banyaknya bicara..
Aku belajar sabar dari sebuah kemarahan..
Aku belajar mengalah dari suatu keegoan..
Aku belajar menangis dari kebahagiaan..
Aku belajar tegar dari kehilangan..

Hidup Adalah BELAJAR.......
Belajar Bersyukur walaupown tak Cukup..
Belajar Ikhlas walaupown Tak Rela..
Belajar Taat walaupown Berat..
Belajar Memahami walaupown Tak Sehati..
Belajar Sabar walaupown Terbebani..
Belajar Setia walaupown Tergoda..
Belajar Memberi walaupown Tak Seberapa..
Belajar Mengasihi walaupown Disakiti..
Belajar Tenang walaupown Gelisah..
Belajar Percaya walaupown Susah..

Belajar dan Terus Belajar...
Belajar sampai pada akhirnya Allah yang menyempurnakan..
Aamiin!!

1 comments:

suezen said...

smpi biler2 pun its a learning process:)

8share