follow me

Tuesday, August 6, 2013

Diari Akhir Ramadhan Aku..


Assalammualaikum semua...
Mesti sume tgh sebok2 kan..
Ade yg tgh kemas umah.. ade yg tengah buat kuih raya.. ade yg kacau dodol..
Dan ade jugak yang tengah main mercun n bunga api kat halaman rumah..
Main2 jugak.. tapi hati2 yer.. kang ade yg xraya plk..
Diam xdiam dah nk ckp sebulan kita umat Islam berpuasa..
Bulan ramadhan bakal meninggalkan kita..
Sedih itu terasa.. sebab dik jemah xde rase nak raya sangat tahun ni..
Tengok laa.. Lusa nk raya.. dik jemah xbeli pown lagi baju raya..
Emm.. bukan xnk menyambut hari kemenangan kita setelah sebulan berpuasa..
Cuma makin lama makin besar aku xrase nak raya..
Lagi2 dengan feel yang aku rase kehilangan sangat..
I can say IM OK! BUT ITS HURTS!
Hanya dengan Allah aku mampu mengadu..
Aku bukan peluah orangnya..
Sometimes aku akan luah kat blog..
Sometimes aku gler.. wasap diri sendiri kat no digi..
Yes! I DO IT! biarlah org kata aku gler..
Atleast aku lega..
Persiapan raya dik jemah setakat ni xde laa sempurna mana..
Bole dikatakan biasa2 jer.. Sederhana..
Alhamdulillah.. Tadi siap kuih raya kedua dik jemah buat sendiri..
Kalo bab2 kena masak ni.. biasa mmg dik jemah yg akan buat kuih raya sorg2..
Adek2 yang lain tulun mak kemas umah..
Setakat ni dik jemah blom dapat lagi buka puasa dengan family yg cukup..
InsyaAllah esok dapat laa kami 6 beranak berkmpl sama..
Ya Allah kau terimalah ibadah yang telah aku lakukan sepanjang bulan ramadhan ni..
SesungguhNya kau maha pengampun.. Kau ampunkan lah dosa ku dan dosa mak n abah ku..
Semoga syawal yang bakal menjelma ni ko bagi lah anugerah syawal dengan keceriaan dan kebahagiaan diri ini..
Kau kembalikan lah sesuatu yang telah hilang dalam hidupku..
Semoga aku semakin kuat dan sabar menghadapi ujian2 mu Ya Allah..
Akhir kata..
Dikesempatan ini saya ingin memohon ampun dan maaf kepada semua yang mengenali diri ini..
Diri ini xpernah lari dari melakukan kesilapan..
Kesilapan itu mgkn secara sengaja atau secara tidak sengaja..
Maafkanlah segala kesilapan dan kekhilafan yang telah saya lakukan..
Sesungguhnya akulah yang bernama MANUSIA..
Lumrah kehidupan kan..
Tak semua orang kita bole puaskan ati..
Sekiranya ade yang xsenang dengan perbuatan dan kelakuan yang saya telah lakukan sila lh tampilkan diri..
InsyaAllah saya kan terima teguran anda itu..
Untuk pengajaran diri sendiri jugak..
Jangan diam seribu bahasa.. sebab masalah xkn selesai.. malah akan timbulkan tanda tanya dan mgkn akan berprasangka  buruk..
Dik jemah lebih prefer sakit dengan kejujuran daripada comfort dik jemah dengan penipuan..
Yang baik semua datang dari Allah.. yang buruk datang dari diri saya sendiri..
Saya mohon maaf lagi sekali..
Dan SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN!



Ikhlas dari hati,
ILYA NUR FATEEN OTHMAN

0 comments:

8share