follow me

Monday, August 19, 2013

Hidup Itu Indah..


Alhamdulillah..
Masih rajin tuk mengupdate blog...
Padahal ko memang nak meluah kn??
Lepas meluah kat no digi (wasap diri sendiri.. ko memang gler! lalalala~)
Skrg blog ni jadik mgsa aku seterusnya..
Takde ape pown nk luah.. juz nk share pasal HIDUP kita ni jer..
Hidup kita sering ada masalah kn??
Macam2 masalah..
Hari2 ada masalah..
Mmg xlh lari laa... kalo lari pown masalah tu akan kejar..
Siap lari berganti2 lagi..
Selepas satu masalah.. masalah lain plk datang..
Jgnlh pernah menyerah..
Teruslah berjuang..
Hidup bukanlah satu tujuan melainkan perjalanan..
Nikmatilah..
Hidup adalah tantangan! Hadapilah..
Hidup adalah anugerah! Terimalah..
Hidup adalah pertandingan! Menangkanlah..
Hidup adalah tugas! Selesaikanlah..
Hidup adalah cita-cita! Capailah..
Hidup adalah misteri! Singkapkanlah..
Hidup adalah kesempatan! Ambilah..
Hidup adalah lagu! Nyanyikanlah..
Hidup adalah janji! Penuhilah..
Hidup adalah keindahan! Bersyukurlah..
Hidup adalah teka-teki! Pecahkanlah..
Satu hal yang membuat kita bahagia adalah CINTA..
Mungkin itu blom tiba masanya tuk aku..
Tapi aku percaya Jodoh aku akan sampai..
Bila? aku sendiri pown xtahu..
Wahai cinta hakiki ku.. aku bersabar menunggumu wahai En. Halal..
Dan satu hal yang membuat kita dewasa adalah MASALAH...
Dunia diciptakan untuk sebuah MASALAH...
Hadapilah sejuta MASALAH apabila MASALAH itu bole memberi manfaat kepada kita dan banyak orang di sekeliling kita.....
Akan tetapi HINDARI satu masalah apabila masalah itu akan memberi MUDHARAT kepada kita dan orang di sekelilling kita...........
Akhir kata...
Ade 2 nasihat tuk diri sendiri..
Bahagialah dengan apa yang engkau peroleh, menerima apa adanya pemberian Allah, tinggalkanlah mimpi yang tidak sesuai dengan yang engkau usahakan dan di luar kemampuan..
Bersyukur dengan nikmat yang telah sedia ada..
Sebelum satu persatu nikmat itu di tarik semula..
DAN Allah bg kita ujian n dugaan utk kita selesaikannya.. Selesaikannya brmksd?? Dia nk kita atur sendiri khdpn yg cmne kita nk.. So, anggap shj ujian n dugaan Allah bg tu adalah hadiah tuk kita yg dlmnya berisi hikmah n barakah.. In sha Allah.. Allah tahu yg terbaik tuk kita.. Bersabarlah duhai hati..


0 comments:

8share